АЛГОРИТМ
техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар туындаған және терроризм актісін жасау қаупі төнген кезде білім беру ұйымдары қызметкерлерінің, білім алушылары мен тәрбиеленушілерінің іс-әрекеттері
Білім беру ұйымдарында терроризм актісін жасау қаупі туындаған кезде шұғыл іс-қимылдарды қабылдау үшін негіз болып табылады:
- күдікті пәнді қызметкерлердің, педагогтардың, білім алушылардың немесе тәрбиеленушілердің біреуінің анықтауы;
- білім беру ұйымына телефон арқылы немесе жазбаша түрде қауіп-қатердің түсуі;
- білім беру ұйымының қызметкерлеріне, педагогтеріне, білім алушылары мен тәрбиеленушілеріне қарулы шабуыл;
- террористердің қызметкерлерді, педагогтерді, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді кепілге алуы және/немесе ұйым ғимаратында немесе оның аумағында;
- білім беру ұйымына террористтің шабуылы.
Жоғарыда аталған жағдайларда білім беру ұйымының басшылығы болған оқиға туралы дереу хабарлайды:
- ішкі істер органдарының " 102 " арнасына, "112"бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне;
- білім беру органының (бөлімінің) басшысына.
АЛГОРИТМ
күдікті затты анықтаған кездегі әрекеттер
Күдікті зат деп иесіз сөмке, сөмке, қорап, қорап, күдікті дыбыстар (шертулер, тикациялар) және ерекше иістер (Бадам, хлор, аммиак) шығаратын сымдары бар ойыншық түсініледі.
Бұл зат жарылғыш құрылғы немесе улы химикаттармен (жабындармен), биологиялық агенттермен (қауіпті инфекциялардың қоздырғыштары, сібір жарасы, вариола, туляремия сияқты) пакетпен толтырылған болуы мүмкін.
Қауіпті немесе күдікті затты тапқан адамдар бұл туралы Ішкі істер органдарының "102" арнасына немесе "112" бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне (егер ол тәрбиеленуші немесе білім алушы болса, онда тәрбиешіге немесе сынып жетекшісіне) дереу хабарлайды және шұғыл ден қою күштері келгенге дейін заттан қауіпсіз қашықтықта болады және беруге дайын болады болған жағдайға қатысты айғақтар.
Басшының іс-әрекеті:
білім беру ұйымының тұрақты қызметкерлері қатарынан қоршау қою;
шұғыл ден қою қызметтерінің (ішкі істер органдарының бөлімшелері, жедел медициналық жәрдем қызметтері, өрт есептеулері, жедел–құтқару қызметтері)қауіпті немесе күдікті нысанасы табылған жерге кедергісіз кіруді қамтамасыз ету;
білім беру ұйымының білім алушылары мен қызметкерлерін эвакуациялау жөнінде шаралар қабылдау.
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
1. білім беру ұйымының әкімшілігіне хабарлау (телефон арқылы)және ғимаратқа ешкімді кіргізбеу (олар келгенге дейін);
білім алушыларды, тәрбиеленушілерді күдікті заттан қауіпсіз қашықтыққа ауыстыру (100 метрден жақын емес), олжаға жақындамау, қол тигізбеу, ашпау және орнын ауыстырмау;
күдікті затты тапқан адамдарға шұғыл ден қою күштері келгенге дейін қауіпсіз қашықтықта болуға және болған жағдайға қатысты айғақтар беруге дайын болуға тиіс;
иесіз заттың ықтимал иесін анықтау үшін айналаңыздағы адамдардан сұхбат алыңыз;
радиобайланыс құралдарын, оның ішінде ұялы телефонды заттың жанында пайдаланудан бас тарту;
анықтау уақыты мен орнын бекітіңіз;
қауіпті аймаққа іргелес аумақтан білім алушыларды, тәрбиеленушілерді эвакуациялауды ұйымдастыруға жәрдемдесу;
қажет болған жағдайда қорғауды қамтамасыз ететін заттарды (ғимараттың бұрышы, бағанасы, қалың ағаш, автомашина) паналап, бақылау жүргізу;
объектіден кету, мүмкін болмаған жағдайда-күрделі құрылыстың артына және қажетті қашықтыққа баспана беру.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
үрейленбеңіз, білім беру ұйымының педагогтары мен қызметкерлерін тыңдаңыз;
күдікті затты ұстамаңыз, ашпаңыз және жылжытпаңыз;
қажет болса, қорғанысты қамтамасыз ететін заттардың артына паналаңыз (ғимараттың бұрышы, баған, қалың ағаш, автомобиль);
объектіден кету, мүмкін болмаған жағдайда-күрделі құрылыстың артына және қажетті қашықтыққа баспана беру.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
күдікті затқа қол тигізбеңіз, жақындамаңыз, қозғалмаңыз;
иесіз заттың ықтимал иесін анықтау үшін айналаңыздағы адамдардан сұхбат алыңыз;
осы заттың жанында радиобайланыс құралдарын, оның ішінде ұялы телефонды пайдаланудан бас тарту;
мүмкіндігінше анықтау уақыты мен орнын бекітіңіз;
күдікті заттың табылғаны туралы Ішкі істер органдарының "102" арнасына немесе "112"бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне дереу хабарлау;
күдікті заттың пайда болуын және оны табу жағдайларын сипаттауға дайын болу;
дүрбелең туғызбау үшін не болғанын білуі керек адамдардан басқа ешкімге жарылыс қаупі туралы хабарлауға болмайды;
күдікті затқа және қауіпті аймаққа бөгде адамдардың кіруін шектеуді қамтамасыз ету;
қауіпті аймаққа іргелес аумақтан адамдарды ұйымдасқан түрде эвакуациялауды қамтамасыз ету;
қажет болған жағдайда қорғауды қамтамасыз ететін заттарды (ғимараттың бұрышы, бағанасы, қалың ағаш, автомашина) паналап, бақылау жүргізу.
Жарылғыш құрылғы немесе жарылғыш құрылғыға ұқсас зат анықталған кезде ұсынылатын эвакуация және қоршау аймақтары:
- граната - 50 метр;
– салмағы 200 грамм тротил дойбы-45 метр;
- жарылғыш құрылғы – кемінде 200 метр;
- сыра банкі 0,33 литр - 60 метр;
- дипломат (кейс) - 230 метр;
- жол чемоданы - 350 метр;
- жеңіл автокөлік-кемінде 600 метр;
- шағын автобус - 920 метр;
- жүк көлігі (фургон) - 1240 метр.
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымына телефон арқылы қауіп төнген кезде әрекет ету
Телефон-кепілге алынған жарылғыш құрылғылар туралы, адамдарды кепілге алу, бопсалау және бопсалау туралы ақпаратты қамтитын хабарламалардың түсу арнасы.
Мұндай сигналдың ешқайсысын назардан тыс қалдырмаңыз. Әңгімені сөзбе-сөз есте сақтауға тырысыңыз және оны қағазға түсіріңіз.
Әңгіме фактісі мен оның мазмұны туралы таратпаңыз, ақпаратқа ие адамдардың санын мүмкіндігінше шектеңіз.
Қауіп-қатерді алушының іс-әрекеті телефон арқылы (басшы, қызметкер, педагог, білім алушы):
1. Әңгіме барысында қоңырау шалушының жынысын, жасын және сөйлеу ерекшеліктерін белгілеңіз:
дауыс (қатты немесе тыныш, төмен немесе жоғары),
сөйлеу қарқыны (жылдам немесе баяу),
айтылуы (айқын, бұрмаланған, кекештенген, сыбырлаған, екпінмен немесе диалектімен),
сөйлеу мәнері (бұзақылықпен, балағат сөздермен);
2. Дыбыстық фонға (автомобильдердің немесе теміржол көлігінің шуы, теле-немесе радиоаппаратураның дыбысы, дауыстар), қоңыраудың сипатына (қалалық, қалааралық) назар аудару маңызды.
3. Сөйлесудің нақты басталу уақытын және оның ұзақтығын түзету қажет.
4. Қалай болғанда да, әңгіме барысында келесі сұрақтарға жауап алуға тырысыңыз:
бұл адам қайда, кімге, қай телефонға қоңырау шалады?
ол қандай нақты талаптар қояды?
жеке талап қояды ма, әлде делдал ретінде әрекет етеді ме және қандай да бір адамдар тобын ұсынады ма?
ол қандай шарттармен немесе олар жоспардан бас тартуға келіседі?
онымен қалай және қашан байланысуға болады?
бұл қоңырау туралы кімге хабарлауға болады немесе керек?
5. Қоңырау шалушыдан сіз және мектеп басшылығы шешім қабылдау немесе қандай да бір әрекет жасау үшін мүмкін болатын ең көп уақытты алуға тырысыңыз.
6. Мүмкіндігінше сөйлесу барысында немесе әңгіме аяқталғаннан кейін дереу ішкі істер органдарының "102" арнасына немесе "112" бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне және ұйым басшылығына телефон қатері туралы хабарлаңыз.
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымына жазбаша нысанда қауіп төнген кезде әрекет ету
Қауіп-қатерді алушының жазбаша нысандағы әрекеттері (басшы, қызметкер, педагог, білім алушы):
Мұндай құжатты алғаннан кейін оны мүмкіндігінше мұқият ұстаңыз. Мүмкіндігінше оны таза, тығыз жабылатын полиэтилен пакетке салыңыз да, бөлек қатты қалтаға салыңыз.
Оған саусақ іздерін қалдырмауға тырысыңыз.
Егер құжат конвертте болса-оны тек сол немесе оң жағынан ашып, шеттерін қайшымен мұқият кесіңіз.
Осының бәрін сақтаңыз: құжаттың өзі мәтінмен, кез - келген тіркемелермен, конвертпен және қаптамамен-ештеңені тастамаңыз.
Құжаттың мазмұнымен таныс адамдар шеңберін кеңейтпеңіз.
Ішкі істер органдарының "102" арнасына немесе "112" бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне дереу хабарлаңыз.
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымдарының қызметкерлеріне, педагогтеріне, білім алушылары мен тәрбиеленушілеріне қарулы шабуыл жасау кезіндегі іс-қимылдар
Қызметкерлерге, педагогтарға, білім алушылар мен тәрбиеленушілерге қарулы шабуыл жасау кезінде:
1. өзін-өзі оқшаулау үшін шаралар қабылдаңыз.
2. қауіпті аймақтан дереу кетіңіз,
3. ішкі істер органдарының "102" арнасына немесе "112" бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметіне хабарлау.
4. жасырынып, террористердің кетуін күтіңіз және мүмкіндігінше ғимараттан кетіңіз.
Басшының іс-әрекеті:
қарулы шабуыл фактісі мен мән-жайлары туралы Құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарды дереу хабардар ету;
объектідегі адамдардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі жұмысты ұйымдастыру (эвакуациялау, ішкі кедергілерді бұғаттау, объектідегі штаттан тыс жағдай туралы хабарлау);
терроризмге қарсы күрес жөніндегі жедел штабтың келген күштерімен өзара іс-қимыл.
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
жағдайды бағалаңыз, оқушылармен бірге ғимараттан қалай кететініңіз туралы нақты жоспар жасаңыз;
мүмкін болса, оқушылармен бірге қауіпсіз эвакуациялаңыз, ғимараттан шығыңыз;
заттар мен сөмкелерді қалдырыңыз;
қолыңызды жасырмаңыз, оларды көз алдында ұстаңыз.
Ғимараттан кету мүмкіндігі болмаған жағдайда:
кабинеттен, топтан тез қарап, дәліздегі барлық білім алушыларды, тәрбиеленушілерді немесе қызметкерлерді өз кабинетіне жіберіңіз;
кеңсеге, сізге таныс емес немесе келуге рұқсаты жоқ ересектер тобына кіруге болмайды;
есікті мықтап жабыңыз, жақсырақ кілтте;
терезелерді жабыңыз, барлық перделерді түсіріңіз немесе жабыңыз;
шабуылдаушы оларды есікке қарап көре алмайтындай етіп оқушыларды, тәрбиеленушілерді қабырғаға қойыңыз;
білім алушылар, тәрбиеленушілер үшін "қауіпсіз бұрыш" табу;
жарық пен компьютер мониторларын өшіріңіз, ұялы телефондарды үнсіз сигналға қойыңыз;
білім алушылар, тәрбиеленушілер үшін тыныштықты қамтамасыз ету;
сабаққа қатысу парағын толтырыңыз (дәліздерден алынған оқушыларды тізімдеңіз (жоғарыда көрсетілгендей) және осы сыныпта болуы керек, бірақ жоқ оқушылардың, тәрбиеленушілердің тізімін жасаңыз.
Ескерту: шамдар сөнгенге дейін қызметкерлер өздерінің келу журналын тауып, қолдарында ұстайды. Бұл барлық білім алушыларды, тәрбиеленушілерді эвакуациялауды қамтамасыз етуге көмектеседі.
спорт залындағы білім алушыларды киім ауыстыратын бөлмеге ауыстыру, барлық есіктерді құлыптау, қауіпсіз орын табу және жарықты өшіру қажет;
асханалардағы білім алушыларды жақын сыныптарға қайта орналастыру және жарықты өшіру қажет;
білім беру ұйымы ғимаратының сыртындағы қызметкерлер мен білім алушылар, тәрбиеленушілер ең жақын қауіпсіз жерге жетеді, тоқтайды, жатқан орнын алады және қозғалмайды;
дәретханадағы қызметкерлер мен білім алушылар кабинаны жауып, жарықты өшіреді;
дәлізде отырғандардың барлығы дереу жақын маңдағы сыныпқа өтіп, шамдарды өшіреді;
медицина қызметкерлері, асхана қызметкерлері, көмекші қызметкерлер олар тұрған бөлмеде қалады, есіктерді жауып, шамдарды өшіріңіз;
кітапхананың білім алушылары мен қызметкерлері кітапханада қалады. Кітапханашылар есіктерді жауып, балалар мен өздері үшін қауіпсіз орын тауып, жарықты өшіреді.
Ескерту: басшының бұйрығына дейін қауіпсіз жерлерде болыңыз.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
дүрбелең болмаңыз, мектеп қызметкерлері мен мұғалімдерін тыңдаңыз;
объектіден абайлап кету, мүмкін болмаған жағдайда қауіпсіз жерге баспана беру;
есікті құлыптаңыз, тәртіп сақшыларының келуін күтіңіз;
мүмкіндігінше құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарды, күзетшілерді, персоналды, объектінің басшылығын қарулы шабуылдың фактісі мен мән-жайлары туралы кез келген тәсілмен хабардар етуге міндетті.
Ескерту: басшының немесе мұғалімдердің бұйрығына дейін қауіпсіз жерлерде болыңыз.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
Қарулы шабуылдаушыны анықтаңыз;
мүмкіндігінше оның объектідегі адамдардың жаппай болатын жерлеріне қарай жылжуына тосқауыл қою;
қарулы шабуыл фактісі туралы объектінің басшылығына, құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарға кез келген тәсілмен хабарлау;
объектідегі адамдардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету шараларын қабылдау (эвакуация, ішкі кедергілерді бұғаттау).
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымдарына кепілге алу кезіндегі іс-қимылдар
Басшының іс-әрекеті:
- білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтардың және басқа да қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін барынша мүмкін болатын жағдайларды ұйымдастыру;
- құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарға қызметкерлерді, педагогтер мен білім алушыларды кепілге алу туралы дереу хабарлау;
- басқыншылардың талаптарын анықтауға тырысыңыз;
- терроризмге қарсы күрес жөніндегі жедел штабтың келген күштерімен өзара іс-қимылды қамтамасыз ету.
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
- жақын маңдағы білім алушыларды, тәрбиеленушілерді қорғауды ұйымдастыру. Мүмкіндігінше олардың кепілге алынуына жол бермеңіз, ғимараттан абайлап шығарыңыз немесе үй-жайға паналаңыз, есікті жауып тастаңыз, тәртіп сақшылары келгенге дейін немесе ғимараттан кету үшін қауіпсіздік мүмкіндігіне дейін ұстаңыз;
- мүмкіндігінше кез келген қолжетімді тәсілмен және өз қауіпсіздігін кепілдендірілген қамтамасыз ету шартымен құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарды кепілге алу мән-жайлары мен шабуылдаушылар (саны, қару-жарақ, жарақтандыру, жасы, лақап националь, ұлты) туралы хабардар етуге міндетті.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
- дүрбелең болмаңыз, ұстамдылық пен ұстамдылықты сақтаңыз;
- қауіпсіз орын табуға тырысыңыз;
- есіңізде болсын, сіздің түсіріліміңіз туралы хабарлама алғаннан кейін, барлау агенттіктері жұмыс істей бастады және сіздің босатылуыңыз үшін қажет нәрсенің бәрін жасайды;
- шабуылдаушыларды қару қолдануға итермелейтін және адам шығынына әкелетін әрекеттерге жол бермеу;
- айыру, қорлау және қорлауға шыдаңыз, қылмыскерлердің көзіне қарамаңыз, арандатушылықпен әрекет етпеңіз;
- кез-келген әрекетті орындау үшін (отыру, тұру, ішу, дәретханаға бару) рұқсат сұраңыз;
- егер сіз жарақат алсаңыз, қозғалмауға тырысыңыз, осылайша сіз қан жоғалтуды азайтасыз;
- арнайы қызметтер сізді босату жөніндегі операцияны жүргізген кезде мынадай талаптарды мүлтіксіз сақтаңыз:
- еденге төмен қаратып жатып, басыңызды қолыңызбен жауып, қозғалмаңыз;
- барлау қызметкерлерімен кездесуге немесе олардан қашпаңыз, өйткені олар сізді қылмыскер деп қателесуі мүмкін;
- мүмкіндігінше есіктер мен терезелердің саңылауларынан аулақ болыңыз.
24. Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
- өз бастамасы бойынша келіссөздерге кірмеу;
- сақ болыңыз, қылмыскерлердің белгілерін, олардың бет-әлпетінің ерекшеліктерін, киімдерін, есімдерін, лақап аттарын, ықтимал тыртықтар мен татуировкаларды, сөйлеу ерекшеліктері мен мінез-құлқын, сөйлесу тақырыбын есте сақтауға тырысыңыз.
Кепілге алу кезіндегі іс-қимыл тәртібі:
- Қылмыскерлерді физикалық күш немесе қару қолдануға итермелейтін әрекеттерге жол бермеңіз.
- Сіздің мінез-құлқыңызбен назар аудармаңыз.
- Егер қашудың сәттілігіне толық сенімділік болмаса, жүгіруге тырыспаңыз.
- Террористер туралы мүмкіндігінше көп ақпаратты есте сақтаңыз (саны, қару-жарақ, сыртқы түрі, дене бітімі, екпіні, әңгіме тақырыбы, темпераменті, мінез-құлқы).
- Орналасқан жеріңізді анықтауға тырысыңыз (түрмеде).
- Мүмкіндік болған жағдайда, кез-келген қол жетімді байланыс әдісін қолдана отырып, өмірге қауіп төндірмей, сақтық танытып, болған оқиға туралы Құқық қорғау немесе арнайы органдарға, қауіпсіздік бөлімшесіне немесе объектіні қорғау қызметіне хабарлауға тырысыңыз.
- Қандай тағам болса да, оны назардан тыс қалдырмаңыз.
- Жарақат алған кезде дәрігерге дейінгі алғашқы көмекті өз бетінше көрсетуге тырысыңыз.
- Ең бастысы, жау тараптары өздерін басқаруды тоқтатса да, үрейленбеу.
- Терезелерден, есіктерден алыс орналасыңыз.
Арнайы бөлімшелердің қызметкерлері кепілге алынғандарды босату жөніндегі операцияны жүргізген кезде мынадай талаптарды сақтау қажет:
- еденге төмен қаратып жатып, мүмкіндігінше қабырғаға басып, басын қолыңызбен жауып, қозғалмаңыз;
- арнайы бөлімшелердің қызметкерлерімен кездесуге немесе олардан қашуға болмайды, өйткені олар жүгіріп жүрген қылмыскерді қателесуі мүмкін;
- мүмкін болса, есіктер мен терезелердің саңылауларынан аулақ болу керек.
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымының ішінде және оның аумағында атыс кезіндегі іс-қимылдар
Басшының іс-әрекеті:
- білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтардың және басқа да қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін барынша мүмкін болатын жағдайларды ұйымдастыру;
- атыс туралы Құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарға дереу хабарлау;
- білім алушылардың, қызметкерлердің, педагогтардың өмірі мен денсаулығын қорғау жөнінде шаралар қабылдау.
Персоналдың (қызметкерлер, педагогтер) және білім алушылардың іс-әрекеттері:
- сыртта ату кезінде пердемен жабылған болса да, терезенің жанында тұрмаңыз;
- терезе деңгейінен жоғары көтерілмеңіз;
- оқушыларға оқ естілетін сыныпқа кіруге рұқсат бермеңіз.
Көшеде ату кезінде жерге жатып, баспанадан (ғимараттың бұрышы, гүлзар, аялдама) өтуге тырысыңыз, егер жақын жерде болмаса, басыңызды қолыңызбен жауып, тыныш жатыңыз.
Барлығы басылған кезде, сіз көтеріліп, маршрутты өзгерту арқылы межелі жерге жете аласыз.
АЛГОРИТМ
білім беру ұйымының ғимаратын жару кезіндегі іс-қимылдар
Басшының іс-әрекеті:
- білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтардың және басқа да қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін барынша мүмкін болатын жағдайларды ұйымдастыру;
- ғимараттың жарылуы туралы Құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарға дереу хабарлау;
- тәрбиеленушілердің, білім алушылардың, қызметкерлер мен педагогтардың өмірін қорғауға арналған іс-қимылдарын ұйымдастыру.
Персоналдың (қызметкерлер, педагогтер) және білім алушылардың іс-әрекеттері:
- шыны шкафтардың, витриналар мен терезелердің жанында болмауға тырысып, еденге жатыңыз;
- негізгі қабырғалардың астына паналаңыз, өйткені көбінесе бөлімдер, төбелер, люстралар өлімге әкеледі;
- баспалдақ алаңдарына шықпаңыз, қосылған электр құрылғыларына тигізбеңіз;
- қараңғыда болғаннан кейін, сіріңкемен шырылдамаңыз-газдың ағуы мүмкін;
- ғимараттан шығып, арқаңызды қабырғаға басу керек, әсіресе баспалдақпен түсу керек болса. Сізге иілу керек, басыңызды қолыңызбен жабыңыз-сынықтар мен әйнектер үстіне себілуі мүмкін.
Сыртта болғаннан кейін ғимараттан алыстап, құлап кетуі мүмкін карниздер мен қабырғаларды қадағалаңыз. Сіз тез және мұқият жүруіңіз керек, өйткені үй құлаған кезде дүрбелең тудыратын қалың шаң бұлты көтеріледі.
АЛГОРИТМ
террористердің білім беру ұйымына шабуыл жасаған кездегі іс-қимылдары
Басшының іс-әрекеті:
- білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтардың және басқа да қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін барынша мүмкін болатын жағдайларды ұйымдастыру;
- объектіде күдікті адамды немесе адамдар тобын анықтау туралы ақпаратты құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарға дереу беру;
- құқық қорғау органдарының қызметкерлеріне күдікті адам туралы барынша толық ақпарат беру, бұл шабуылдаушыны анықтау және ұстау уақытын қысқартуы мүмкін;
- адамдарды ұйымдастырылған эвакуациялауды және өз қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
- жақын маңдағы білім алушыларды қорғауды ұйымдастыру: ғимараттан абайлап шығару немесе үй-жайда паналау, есікті бұғаттау, құқықтық тәртіп қызметкерлерінің келуін күту;
- қорғану: ғимараттан абайлап кету немесе үй-жайға баспана беру, есікті құлыптау, тәртіп сақшыларының келуін күту;
- мүмкіндігінше құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарды, күзетшілерді, персоналды, объектінің басшылығын қарулы шабуылдың фактісі мен мән-жайлары туралы кез келген тәсілмен хабардар етуге міндетті.
Білім алушылар мен ата-аналардың (заңды өкілдердің)іс-әрекеттері:
- қорғану: ғимараттан абайлап кету немесе үй-жайға баспана беру, есікті құлыптау, тәртіп сақшыларының келуін күту;
- мүмкіндігінше құқық қорғау және/немесе арнаулы мемлекеттік органдарды, күзетшілерді, персоналды, объектінің басшылығын қарулы шабуылдың фактісі мен мән-жайлары туралы кез келген тәсілмен хабардар етуге міндетті.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
- дәстүрлі емес ағымдарды жақтаушының/ев-нің сыртқы белгілері бойынша анықтау;
- мүмкіндігінше оның объектідегі адамдардың жаппай болу орындарына қарай жылжуына тосқауыл қою;
- объектінің басшылығына, құқық қорғау және / немесе арнаулы мемлекеттік органдарға күдікті адамның немесе адамдар тобының анықталғаны туралы кез келген тәсілмен хабарлауға;
- объектідегі адамдардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету шараларын қабылдау (эвакуация, ішкі кедергілерді бұғаттау) ;
- қажет болған жағдайда күдікті адамның немесе адамдар тобының объект бойынша (жеке өзі немесе бейнебақылау жүйесі арқылы)жүріп-тұруын бақылауды ұйымдастыру;
- өз қауіпсіздігіңізді қамтамасыз етіңіз.
Террористтің сыртқы белгілері:
- ауа-райына сәйкес келмейтін киім кең, үйдегі жарылғыш құрылғының (ЖҚҚ)элементтерін жасыруға арналған;
- киімнің астынан шығатын ЖҚҚ элементтері, сымдар, ауыстырып қосқыштар, ажыратқыштар;
- қолында қаруды немесе жарылғыш құрылғыны жасыруға болатын үлкен сөмкелер немесе баул бар;
- тасымалданатын заттарға мұқият қарау, оларды денеге басу және оларды мезгіл-мезгіл еріксіз сезіну;
- әртүрлі бұзушылықтар болуы мүмкін камуфляжды нысанды киімді пайдалану (шеврондардың болмауы, қалыптың төменгі және жоғарғы бөліктерінің түсінің сәйкес келмеуі, бас киім).
ПРАКТИКАЛЫҚ ІС-ШАРАЛАР
білім беру ұйымдарында және оның аумағында терроризм актілерінің алдын алу бойынша
Басшының терроризм актілерінің алдын алу жөніндегі іс-әрекеттері:
- терроризмге қарсы іс-қимыл саласындағы басшылық құжаттардың талаптарын білуі және қызметкерлердің, білім алушылардың назарына жеткізуі;
- ықтимал террористік қатерлерге ден қою мәселелері бойынша ішкі істер органдарының бөлімшелерімен өзара іс-қимылды ұйымдастыру;
- қызметкерлердің, педагогтердің, білім алушылардың және қажет болған жағдайда олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің)қатысуымен іс-қимыл алгоритмдерін пысықтау бойынша тұрақты практикалық жаттығулар өткізу;
- білім беру ұйымын терроризмге қарсы қорғау шараларын іске асыру үшін жауапты лауазымды тұлға айқындалсын.
Жауапты лауазымды адамның іс-әрекеті:
- қызметкерлермен, педагогтармен және білім алушылармен терроризмге қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша сабақтарды жоспарлау және өткізу;
-мекеменің үй-жайларында және аумағында терроризм актісін жасау қаупі туындаған кезде қызметкерлермен, педагогтармен және білім алушылармен іс-қимылдар бойынша жаттығуларды жартыжылдықта кемінде 2 рет жоспарлау және өткізу;
- басшыға терроризмге қарсы іс-қимыл шараларын жетілдіру және қызметкерлердің, педагогтар мен білім алушылардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша ұсыныстар беру;
- күн сайын білім беру ұйымы объектісінің жай-күйін бақылауды жүзеге асыру;
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аударыңыз.
Директордың әкімшілік-шаруашылық жұмыс жөніндегі орынбасарының (АХР)іс-әрекеттері:
- қараңғы уақытта білім беру ұйымының аумағын жарықтандыруды қадағалау;
- білім беру ұйымының аумағынан қоқысты уақтылы шығаруды қамтамасыз ету;
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аударыңыз.
Директордың тәрбие работе жөніндегі орынбасарының іс-әрекеттері:
- тәрбие жұмысының жылдық және айлық жоспарларына білім алушылардың, педагогтар мен білім беру ұйымының қызметкерлерінің қатысуымен Құқық қорғау органдарының қызметкерлерімен "террористің сыртқы белгілері", "қолдан жасалған жарылғыш құрылғы қалай көрінеді", "егер мектепте оқ атылса не істеу керек", "түрлі жарақаттар кезіндегі алғашқы медициналық көмек шаралары"тақырыптарында іс-шаралар өткізуді қосу, "Заңсыз ниет білдірген адамның психологиялық портреті", "экстремистік ұйымдардың қаупі", "террористер мен экстремистер жасөспірімдер мен жастарды қылмыстық мақсатта қалай қолдана алады".
Сынып жетекшілері мен педагогтарының іс-әрекеттері:
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аудару;
- зорлық-зомбылық акцияларына бейім білім алушыларды анықтау;
- жекелеген білім алушылардың мектепішілік тәртіп ережелерін бұзу, оларды экстремистік ұйымдар мен реакциялық діни секталарға тарту фактілерінің алдын алу және анықтау;
- Террористік көріністерге ден қою алгоритмдерін пысықтау бойынша практикалық жаттығуларға белсенді қатысу;
- эвакуация бағыттарын жетілдіру бойынша ұсыныстар енгізу, жеке күйзеліске төзімділікті және дағдарыс жағдайында басқару қабілетін арттыру.
Вахтерлердің әрекеттері:
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аудару;
- шұғыл қызметтердің телефон нөмірлерін білу;
- күн сайын педагогтерге оқу үй-жайларының кілттерін беруді және сабақ аяқталғаннан кейін және оқу үй-жайларында тәртіп орнатқаннан кейін кілттерді тапсыруды бақылау;
- білім беру ұйымдарына күдікті келушілерді пысықтау бойынша учаскелік инспекторлармен және кәмелетке толмағандар по жөніндегі инспекторлармен өзара іс-қимылды ұйымдастыру.
Кезекші әкімшінің әрекеттері:
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аудару;
- білім беру ұйымдарында сабақ басталғанға дейін 30 минут бұрын келу;
- кезекші педагогтардың жұмысына және білім алушыларды өткізуді ұйымдастыруға бақылауды жүзеге асыру;
- күдікті қол жүгі бар адамдардың (ауыр сөмкелер, жәшіктер, үлкен байламдар) кіру әрекеті туралы объектінің басшысына және күзетшіге хабарлау.
Білім беру ұйымының тұрақты құрамының іс-әрекеттері:
- мінез-құлқы жеткіліксіз бөгде адамдарға назар аудару;
- өз жұмыс орындарына сабақтар басталғанға дейін 15 минут бұрын олардың жай-күйін бөгде және күдіктілердің, заттардың жоқтығына тексеру мақсатында және оларды сабаққа (жұмысқа)дайындау үшін келу;
- оларға бекітілмеген оқу үй-жайларында (сыныптарда, кабинеттерде) сабақ өткізетін педагогтерге кілттерді вахтерге алу және тапсыру;
- жауапты кезекшілерге сабақ аяқталғаннан кейін оқу сыныптарын жинауды бақылау.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
- сабақтың басталуына уақтылы дайындалу мақсатында мектепке алдын ала келу.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
- мекеме аумағына автокөлік құралдарын өткізу кезінде тиісті құжаттарды және әкелінетін жүктердің сипатын тексеру;
- құжаттарды тексеруге және қызметтік істер бойынша мектепке баратын басқа ұйымдардан келген адамдардың келу мақсатына ерекше назар аудару, келушілер кітабына тиісті жазбалар жасау;
- бөгде адамдардың мектеп ғимаратына кіруін шектеу (себептерін анықтау);
- қызметкерлердің, педагогтар мен білім алушылардың жұмысқа және сабаққа жаппай (жалпы) келуі және жұмыс пен сабақ аяқталғаннан кейін олардың кетуі кезінде ғимараттың кіреберіс есіктерін кіру және шығу үшін бос ұстау. Тәуліктің қалған уақытында кіреберіс есіктерді күзетші келген адамның қоңырауы бойынша ашады;
- жұмыс күні аяқталғаннан кейін білім беру ұйымының ішкі үй-жайларын үнемі тексеріп, әр екі сағат сайын мекеме аумағын аралап, бөгде және күдікті заттарға назар аударыңыз;
- анықталған барлық бұзушылықтар туралы білім беру ұйымының басшысына және өзінің тікелей бастықтарына күзет кәсіпорнында дереу хабарлау қажет.
Ескертпе: әрбір қызметкер мен білім алушы мекемеде қауіпсіздікті қамтамасыз етуге қатысты кемшіліктер мен бұзушылықтар анықталған кезде бұл туралы дереу мектеп директорына немесе оның қауіпсіздік жөніндегі орынбасарына хабарлайды.
АЛГОРИТМ
ТЕХНОГЕНДІК СИПАТТАҒЫ ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР ТУЫНДАҒАН КЕЗДЕ БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІНІҢ, БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫ МЕН ТӘРБИЕЛЕНУШІЛЕРІНІҢ ІС-ӘРЕКЕТТЕРІ
Өрттің (жарылыстың)пайда болуы
Басшының іс-әрекеті:
- бұл туралы дереу телефон арқылы мемлекеттік өртке қарсы қызметке (бұдан әрі-МЖӘ) 101 нөмірі бойынша немесе 112 бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке хабарлау;
- адамдарды құтқару және эвакуациялау, өртті алғашқы өрт сөндіру құралдарымен сөндіру және материалдық құндылықтарды сақтау бойынша қолдан келгенше шаралар қабылдау,
- өрттен қорғаудың автоматты жүйелерінің іске қосылуын тексеру (өрт кезінде адамдарды хабардар ету);
- қажет болған жағдайда электр энергиясын өшіру (өрттен қорғау жүйелерін қоспағанда), желдету жүйелерінің жұмысын тоқтату;
- ғимараттың үй-жайларында өрттің және түтіндеудің алдын алуға ықпал ететін басқа да іс-шараларды орындау;
- МЖӘ бөлімшесі келгенге дейін өртті сөндіру бойынша жалпы басшылықты (объектінің ерекшеліктерін ескере отырып) жүзеге асыру;
- өртті сөндіруге қатысатын қызметкерлердің қауіпсіздік талаптарын сақтауын қамтамасыз ету;
- МЖӘ бөлімшелерінің кездесуін ұйымдастыру және өрт ошағына кіру және өртке қарсы сумен жабдықтау үшін ең қысқа жолды таңдауға көмек көрсету;
Өрт сөндіру бөлімшесі келгеннен кейін білім беру ұйымының басшысы өртті сөндіру басшысына объектінің конструктивтік ерекшеліктері, іргелес құрылыстар мен құрылыстар, сақталатын заттардың саны мен өрт қауіпті қасиеттері – және өртті сәтті жою, қауіпсіздік үшін қажетті басқа да мәліметтер туралы хабарлайды.
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
- объектінің мекенжайы мен нөмірін, өрттің шыққан жерін, өзінің тегі мен лауазымын атай отырып, басшылыққа, сондай - ақ мемлекеттік өртке қарсы қызметке (бұдан әрі-МЖӘ) телефон арқылы 101 нөмірі немесе 112 бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- сабақты тоқтатыңыз, электр құрылғылары мен жабдықтарын өшіріңіз, шамдарды өшіріңіз және терезелерді жабыңыз;
- білім алушыларға кабинетте бар қорғаныс құралдарын беру;
- шыдамдылық пен тыныштықты сақтай отырып, дүрбелеңге жол бермей, оқушыларды өрт кезінде бекітілген эвакуациялау жоспарына сәйкес бірінші қабатқа және одан әрі мектептен негізгі немесе қосалқы шығуға шығару;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- өрт сөндірушілер мен құтқарушылардың кездесуін ұйымдастыру, оларға мектепке кіру орындарын көрсету, өрт гидранттарының люктерін орналастыру, эвакуациялау жоспары және жоспардағы өрт орны;
- білім алушыларды шақыруды жүзеге асыру, оның нәтижелері туралы білім беру ұйымының басшысына баяндау және ата-аналарды хабардар ету;
- оқушыларды киіндіріп, топтардан шығарып, қоңырау шалыңыз.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
- оқушылар өрт туралы дабылды естігеннен кейін, оқытушының нұсқауы бойынша, эвакуациялау жоспарына сәйкес кабинет пен ғимараттан кетеді;
- эвакуация барысында дүрбелең туғызбаңыз және итермеңіз;
- қатты түтін болған кезде тыныс алу органдарын қорғау құралдарын қолдану қажет;
- эвакуация жоспарында көрсетілген жинақтың бір жеріне жиналуға жүгірмей;
- жиналыс орнында жақын жерде отырған сыныптас болмаған жағдайда, дереу педагогке немесе білім беру ұйымының қызметкеріне хабарлаңыз.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
- объектінің мекенжайы мен нөмірін, өрттің шыққан жерін, өзінің тегі мен лауазымын атай отырып, басшылыққа, сондай - ақ мемлекеттік өртке қарсы қызметке (бұдан әрі-МЖӘ) телефон арқылы 101 нөмірі немесе 112 бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- объектіні хабардар ету жүйелерін іске қосу және өрттің туындауы туралы хабарлау;
- объектінің әрбір бөлігінде адамдардың бар-жоғын тексере отырып, адамдарды объектіден уақтылы эвакуациялауды бастау;
- алғашқы өрт сөндіру құралдарымен өртті оқшаулау және сөндіру бойынша шаралар қабылдау;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- өрт сөндірушілер мен құтқарушылардың кездесуін ұйымдастыру, оларға объектіге кіру орындарын көрсету, өрт гидранттарының люктерін орналастыру, эвакуациялау жоспары және жоспардағы өрт орны;
- өрт сөндірушілер келгеннен кейін ішкі істер органдарының қызметкерлері келгенге дейін аумақты қоршау және сөндіруге қатысы жоқ адамдарға кіруге тыйым салу қажет.
Ғимараттар мен құрылыстардың кенеттен құлауы
Басшының іс-әрекеті:
-112 нөмірі бойынша бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- объектінің әрбір бөлігінде тұлғалардың бар-жоғын тексере отырып, оқушылар мен персоналды объектіден дереу эвакуациялауды ұйымдастыру;
- эвакуация жүргізу барысында өткелдердегі дүрбелең мен қысымның жолын кесу;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- ғимараттан қауіпсіз қашықтықта жинау орнын анықтаңыз;
- қызметкерлерді, тәрбиеленушілерді және білім алушыларды шақыруды ұйымдастыру.
Персоналдың (қызметкерлер, педагогтер) және білім алушылардың іс-әрекеттері:
- ғимараттан мүмкіндігінше тез кетуге тырысыңыз;
- білім алушыларға педагогтің нұсқауы бойынша әрекет ету;
- бөлмеден шыққан кезде баспалдақпен төмен түсіңіз;
- эвакуация кезінде дүрбелең мен дүрбелең тудырмаңыз;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- көшеде болғаннан кейін ғимараттардың жанында тұрмаңыз, бірақ ашық кеңістікке және эвакуация орындарына өтіңіз;
- ғимараттан кету мүмкін болмаған жағдайда, ең қауіпсіз орынды алыңыз: күрделі қабырғалардың саңылаулары мен бұрыштары, жақтау арқалықтарының астында;
- мүмкін болса, үстелдің астына жасырыңыз - ол құлап жатқан заттар мен қоқыстардан қорғайды;
- терезелер мен электр құрылғыларынан аулақ болыңыз.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
- объектінің мекенжайы мен нөмірін, құлау орнын атай отырып, 112 нөмірі бойынша бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- объектіні хабардар ету жүйелерін іске қосу және құлау және әрекет ету тәртібі туралы хабардар ету;
- объектінің әрбір бөлігінде адамдардың бар-жоғын тексере отырып, адамдарды объектіден уақтылы эвакуациялауды бастау;
- құлау нәтижесінде пайда болған алғашқы өрт сөндіру құралдарымен өртті оқшаулау және сөндіру бойынша шаралар қабылдау;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- өрт сөндірушілер мен құтқарушылардың кездесуін ұйымдастыру, оларға объектіге кіру орындарын көрсету, өрт гидранттарының люктерін орналастыру, эвакуациялау жоспары және жоспардағы құлау орны;
- өрт сөндірушілер келгеннен кейін ішкі істер органдарының қызметкерлері келгенге дейін аумақты қоршау және авариялық-құтқару жұмыстарын жүргізуге тартылмаған адамдарға кіруге тыйым салу қажет.
Егер үйіндіде болған жағдайда әрекеттер:
- терең тыныс алыңыз, дүрбелең мен қорқынышқа берілмеңіз;
- төмен қаратып, қауіпсіз жерге (үйінді бұрыштары)көшуге тырысыңыз;
- өзіңізді тексеріп, мүмкіндігінше өзіңізге алғашқы көмек көрсетіңіз;
- сақтықпен айналаңыздағы кеңістікті барынша кеңейтіңіз;
- металл заттармен ритақты соғу арқылы сигнал беріңіз;
- тар шығуды анықтағаннан кейін, бұлшық еттеріңізді босаңсытып, шынтақтарыңызды денеңізге қарай қысыңыз;
- үмітсіздікке ұшырамаңыз және көмек күтіңіз.
Атмосфераға күшті әсер ететін улы, радиоактивті және биологиялық қауіпті заттардың (СДВА)шығарындыларымен авариялардың туындауы
Басшының іс-әрекеті:
-бұл туралы 112 нөмірі бойынша бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- объектінің қызметкерлері мен оқушылары арасында құтқару, эвакуациялау және инфекцияны болдырмау бойынша қолдан келгенше шаралар қабылдау;
- қажет болған жағдайда жертөлеге көмілген үй-жайда паналаңыз;
- өрттен қорғаудың автоматты жүйелерінің іске қосылуын тексеру (өрт кезінде адамдарды хабардар ету);
- инфекция бұлтының таралуын болдырмау үшін желдету жүйелерінің жұмысын тоқтата тұру;
- инфекция бұлтының дамуына жол бермейтін басқа да шараларды орындау;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- нысан ғимаратына кіруді шектеу;
- ғимараттан қауіпсіз қашықтықта жинау орнын анықтаңыз;
- қызметкерлерді, педагогтар мен білім алушыларды шақыруды ұйымдастыру;
Персоналдың іс-әрекеттері (қызметкерлер, педагогтар):
- сабақтарды тоқтату, электр құрылғылары мен жабдықтарын өшіру, шамдарды өшіру және терезелерді жабу;
-оқушыларға кабинетте бар қорғаныс құралдарын (мақта-дәке таңғыштарын)беру;
- бекітілген эвакуациялау жоспарына сәйкес шыдамдылық пен тыныштықты сақтай отырып, дүрбелеңге жол бермей, білім алушыларды бірінші қабатқа және одан әрі мектептен негізгі немесе қосалқы шығуға шығару;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету.
Ғимараттан эвакуациялау кезінде келесі ережелерді сақтау керек:
- жылдам қозғалыңыз, бірақ жүгірмеңіз немесе шаң көтермеңіз;
- қабырғаларға сүйенбеңіз және айналадағы заттарға қол тигізбеңіз;
- жол бойында кездесетін сұйықтық тамшыларына немесе белгісіз заттардың ұнтақты шашырауына баспаңыз;
- жеке қорғаныс құралдарын алмаңыз;
- тамақ ішпеңіз, су ішпеңіз;
- ғимараттан қауіпсіз қашықтықта орналасқан жинау орнына барыңыз;
- білім алушыларды шақыру және білім беру ұйымының басшысына баяндау.
Білім алушылардың іс-әрекеттері:
- білім алушылар СДВА шығарындылары туралы ескерту сигналын естігеннен кейін педагогтың нұсқауларын орындайды;
- мақта-дәке таңғышын киіңіз;
- үрейленбеңіз және эвакуация кезінде қысым жасамаңыз;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету.
Ғимараттан эвакуациялау кезінде келесі ережелерді сақтау керек:
- жылдам қозғалыңыз, бірақ жүгірмеңіз немесе шаң көтермеңіз;
- қабырғаларға сүйенбеңіз және айналадағы заттарға қол тигізбеңіз;
- жолда кездесетін сұйықтық тамшыларына немесе белгісіз заттардың ұнтақты шашырауына баспаңыз;
- жеке қорғаныс құралдарын алмаңыз;
- тамақ ішпеңіз, су ішпеңіз;
- ғимараттан қауіпсіз қашықтықта орналасқан жинау орнына барыңыз;
- жиналыс орнында жақын жерде отырған сыныптас болмаған жағдайда, дереу педагогке, қызметкерге немесе білім беру ұйымының басшысына хабарлаңыз.
Білім беру ұйымының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін адамдардың іс-әрекеттері:
-объектінің мекенжайы мен нөмірін және болған оқиға туралы ақпаратты атай отырып, басшылыққа, сондай-ақ 112 нөмірі бойынша бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызметке дереу хабарлау;
- объектіні хабарлау жүйелерін іске қосу және СДВА шығарындылары туралы хабарлау;
- объектінің әрбір бөлігінде адамдардың бар-жоғын тексере отырып, адамдарды объектіден уақтылы эвакуациялауды бастау;
- мүмкіндігінше зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету;
- құтқарушылардың кездесуін ұйымдастыру, оларға объектіге кіру орындарын көрсету, өрт гидранттарының люктерін орналастыру, эвакуациялау жоспары және жоспардағы шығару орны;
- құтқарушылар келгеннен кейін ішкі істер органдарының қызметкерлері келгенге дейін аумақты қоршау және зарарсыздандыру жөніндегі іс-шараларға қатысы жоқ адамдарға кіруге тыйым салу қажет.